Multi Level Marketing

"Radšej by som mal jedno percento výsledku práce jedného sto ľudí než 100% svojej vlastnej práce“
miliardár J. Paul Getty

 

Čo je to Multi Level Marketing

Spôsob, ako zamedziť plytvaním a ušetrené peniaze rozdeliť medzi nás (zákazníkov, predajcov, organizátorov)

MLM (Multi Level Marketing, viac úrovňový marketing) je jedným z účinných spôsobov obchodovania. Či už chceme alebo nie, obchodovanie hýbe svetom. Zoznámenie sa s týmto druhom obchodu môže byť teda prospešné úplne každému. Firmy pôsobiace v oblasti MLM sú tiež na zozname Newyorskej burzy, kde je uvedené 100 najrýchlejšie sa rozvíjajúcich firiem. ( napr.: Global Domains International, Amway, Avon, A.L.Williams, NHT Global….a dalšie)
Cesta tovaru od výrobcu ku konečnému spotrebiteľovi je pri tradičnom obchodovaní veľmi dlhá. Zhotoví sa výrobok za stovku, potom sa predá skladom, dopravcom, veľkoobchodom, maloobchodom, reklamným agentúram a nakoniec sa dostane k spotrebiteľovi hoci aj za trojnásobok. Neradostný stav. Predsa sme na tento systém zvyknutí a zmierili sa s ním. Mnohí si ho dokonca ani neuvedomujú.

Našťastie ľudská vynaliezavosť relatívne nedávno doviedla niektorých jedincov k nápadu. Vynašli predajnú metódu, ktorá uvedenú nevýhodu tradičného obchodu odstránila. Princíp je veľmi prostý, dá sa povedať takmer prvobytne pospolný, a predsa mimoriadne účinný:

1. Podobne ako u priameho predaja sa odstránia všetky sprostredkovateľské medzičlánky. Časť ušetrených peňazí náleží priamo predajcovi ako odmena za to, že zastupuje prácu tradičných sprostredkovateľov.
2. Naviac, na rozdiel od metódy priameho predaja, dostáva tento predajca ďalšiu časť ušetrených peňazí ako bonus za prácu ľudí, ktorých získal pre svoju organizáciu.
3. Ostatné ušetrené peniaze sa vynaložia na vývoj výrobku, čo zaručuje vyššiu kvalitu a časť sa môže použiť na zníženie konečnej ceny výrobku.
Hlavná výhoda MLM je teda v menších nákladoch a v najspravodlivejšom systéme odmeňovania, ktorý ctí slobodu každého jednotlivca. Je to koncepcia priamo stvorená pre ľudí s ekonomickým i ekologickým cítením.

MLM má pochopiteľne i nevýhody, o ktorých budem písať neskoršie. Je na Vás, aby ste všetko zvážili a vlastným rozumom u cítením sa rozhodli.

 

Ďalšie výhody MLM

Dokonalé zoznámenie zákazníka s výrobkami, poskytovanými službami.
Keďže ste priamo motivovaní na predaji a poznáte dôkladné tovar, Váš zákazník nie je frustrovaný neschopnosťou a neinformovanosťou obyčajných predajcov.

Neobmedzené miesto a doba predaja.
Nie ste závislí na predajnej dobe a zákazník môže napr. pohodlne nakupovať z domova, robiť svoj vlastný obchod z domova.

Stála starostlivosť o zákazníka.

Možnosť budovať MLM i ako vedľajší pracovný pomer.
Načo zbytočné riskovať? Vyskúšajte si najprv svoje schopnosti. Samozrejme milionárom sa na „vedľajšiu činnosť“ asi nestanete.

Môžete kedykoľvek jednoducho prestať.
Nepôjde Vám to, môžete kedykoľvek prestať, či len na určitú dobu prerušiť.

Výška zárobku závisí iba na Vašich schopnostiach a môže byť veľmi vysoká.
Okrem  okamžitého zisku z vlastného priameho predaja dostávate peniaze i za činnosť Vašej siete

 

Výhody GDI MLM

Nízky vklad, možnosť všetko zdarma skúsiť.

Celosvetový trh, neobmedzené príjmové možnosti.

Časová nenáročnosť.

Narastajúci dopyt po tomto produkte, najlepšie služby za najnižšiu cenu.

Skvelá podpora firmy.

 

Ako a prečo vznikol MLM?

Za všetko môže charakteristická vlastnosť človeka – túžba po peniazoch.
Na počiatku 20.rokov bola v USA zakázaná výroba a predaj alkoholu. Ziskuchtiví gangstri stáli pred problémom, ako previesť do USA čo najviac alkoholu. Potom niektorého z nich napadla geniálna myšlienka. Začal odmeňovať pašerákov nie len za množstvo prevezeného alkoholu, ale i za zainteresovanie svojich komplicov do tohto „obchodu“. Za niekoľko rokov sa ukázalo, že sa predáva viac alkoholu než pred zákazom. A tak bol vynájdený šikovný a spoľahlivý systém predaja. Systém, ktorý oslavuje celosvetový úspech a neustále rastie.

Asi najviac užitočných nápadov sa narodilo v hlavách tých najlenivejších a najziskuchtivejších jedincov!?

 

MLM verzus podvodné finanční hry

Jedno maličké slovíčko, ale nesmierne významné, odlišuje MLM od podvodných finančných hier. V nich sú hráči odmeňovaní za každého člena, ktorého získajú. V týchto tzv. nabalovacích technikách sa nevytvárajú žiadne hodnoty a popiera sa matematický zákon.

V MLM nie ste platený za „úlovky“, ale za ich prácu, rovnako ako nie je majiteľ fabriky odmeňovaný za počet zamestnancov, ale za výsledky ich činnosti.

Nikdy neprirovnávajte dobrý MLM k hlúpučkým systémom typu lietadlo.
( Systém MLM zaisťuje neustále rovnaké podmienky ako výrobcovi, tak jeho distributérom a ich zákazníkom, a to nezávisle na čase a vrstve.) Potom sa zaradíte  medzi onú úzku skupinu ľudí, ktorí MLM rozumejú, a vďaka tomu majú podstatné väčšie šance na vysoké príjmy.
Nemáte diplom z Oxfordu? Váš hmotný a nehmotný majetok sa skladá z otlčeného hrnčeka na kávu a dvoch kvetináčov? Alebo ste dokonca žena?! Žiadny problém. Na veku a vzdelaní nezáleží. Každý začína z rovnakej štartovacej čiary. K štartu nepotrebujete nič, lebo môžete začať už dnes  a všetko si vyskúšať na 7 dní zdarma, potom Vás to vyjde  iba na 10 $ (cca 7€)  mesačne. Naviac už počas skúšobného obdobia môžete zarábať peniaze.

Neexistuje strop Vašich zárobkov
Žiadni nadriadení Vám nezmenia podmienky zárobku v okamihu, keď by ste mohli mať väčší príjem než oni. Pravidla v MLM zostávajú stále rovnaké. Všetci nad Vami majú záujem i na Vašom úspechu a prajú vám ho. Závisť odumrela.

 

Nevýhody MLM

MLM patrí medzi systémy najmenej pochopené a najviac ohovárané.
Väčšina nepochopení pochádza z mylných názorov na princíp odmeňovania. Najčastejšie si ho totiž ľudia pletú s nechválne  preslávenými finančnými hrami. Pritom by stačil kus papiera, pero a asi desať minút ich času k tomu, aby sa tohoto bludu raz a navždy zbavili.

Často tomuto systému nerobí dobré meno vystupovanie niektorých distributérov.
Tento závažný nedostatok sa bohužiaľ len ťažko dá odstrániť. Pramení totiž z jednej z najväčších výhod MLM – zo slobody. Každý distributér totiž v MLM podniká sám za seba a nie je zamestnancom MLM firmy.

K úspechu je nutná tvrdá, poctivá a vytrvalá práca.
Bez úsilia nezbohatnete ani v MLM.

Požaduje sa schopnosť jednať s ľuďmi a chuť sa neustále učiť.
Dôležité je taktiež pozitívne myslenie a schopnosť trvale sa motivovať.

Ku každému obchodovaniu patrí aj odmietnutie.
V MLM počúvajú distributéri slovko NIE veľmi často. I keď je to veľmi prirodzené, na Slovensku na odmietnutie nie sú ľudia zvyknutí a berú ho ako osobnú prehru. Naviac sa veľmi ľahko vzdávajú už pri prvých neúspechoch.
Úspešní distributéri sa vyznačujú optimizmom a nezdolnosťou. Predtým sa najprv musia presvedčiť, že ponúkajú tovar či služby, ktoré majú nejakú hodnotu a môžu iným pomôcť. A ešte niečo charakterizuje dobrého distributéra – nepoužíva nátlakové metódy a váži si iných, i keď opačných, názorov.

Výrobok, ktorý sami používate, nepredávate, ale doporučujete. Cítite ten rozdiel? Prečo sa nepodeliť so známymi a priateľmi o niečo, čo Vám pomohlo? Často sa stáva, že ľudia predávajú niečo, čomu sami neveria. Takých ľudí úprimné ľutujem.

 

Výhody vlastnej skupiny (siete)

Trvalejšie a vysoko nadpriemerné odmeny Vám môže nakoniec zaistiť iba Vaša vlastná skupina.
Nikdy nedokážete „obslúžiť“ toľko zákazníkov naraz ako Vaša skupina.

Sponzorujete (získavate a podporujete) nových ľudí.
Noví distributéri sa stávajú súčasťou Vašej vlastnej firmy a svojím ďalším sponzorovaním vytvárajú ďalšie firmy.
Kúzlo MLM spočíva v tom, že všetky tieto firmy, akokoľvek do seba vnorené, majú rovnaké podmienky a šance.

Tie za Vás pracujú i v prípade Vašej indispozície.
Napríklad v dobe keď ste chorí alebo ste na dovolenke.

 

Požiadavky na vlastných distributérov

Požadované schopnosti Vašich budúcich spolupracovníkov (distributérov) sú vlastne rovnaké ako Vaše a už som sa o nich zmieňoval.
Nikoho dopredu príliš rýchlo nevyraďujte. Často môže príjemne prekvapiť ten, do ktorého by ste to nikdy nepovedali, naopak i ten najsľubnejší môže ukázať aký je neschopný pre budovanie skupiny.


  chuť a schopnosť trvalo a tvrdo pracovať
  sebadôvera, motivácia a cieľavedomosť
  umenie jednať s ľuďmi a úprimnosť
  dôvera a znalosť poskytovaných výrobkov a služieb
  ochota neustále sa učiť a zdokonaľovať sa

 

Ako začať budovať skupinu a zaistiť jej rast

Druhou najčastejšou porušovanou zásadou v MLM je nedostatočná starostlivosť o distributérov a rýchle budovanie skupiny do šírky. Práve tato chyba pripravuje každý mesiac väčšinu sponzorov o veľké peniaze.
Je lákavé mať skoro čo najviac distributérov. Nemôžete sa ale všetkým venovať dostatočne dôkladné. Nepripravených distributérov potom pochopiteľne čaká jeden neúspech za druhým. Ukončujú potom svoju činnosť. Z niektorých sa naviac stanú najväčší ohovárači.

Princípom je, aby Vás mohli Vaši osobní distributéri skutočne zastúpiť v budovaní skupiny. Ako toho dosiahnuť? Podporujte každého zo svojich osobných distributérov najmenej do tretej línie!!
Len títo vaši osobní distributéri, ktorí budú dostatočne poučení  a motivovaní, budú schopní pokračovať v budovaní skupiny. Potom nielen oni, ale aj  distributéri ich distributérov atď. budú zvyšovať svoj i Váš zárobok.

Kedy je Váš distributér dostatočne poučený?
Keď ho naučíte, ako má podporovať svojho distributéra a toho, ako má podporovať svojho. Najskôr keď vie tieto tri línie podporovať pod sebou, ste skutočne zastupiteľný a táto vetva už nikdy nezanikne.

Kedy je Váš distributér dostatočne motivovaný?
Keď dostáva za svoju skupinu (sieť) dostatočnú odmenu. Mesačne aspoň niekoľko sto €. Ideálne je, keď dostáva čiastku blížiacu sa jeho platu v stálom zamestnaní. Potom bude určite zvažovať, že či sa nemá práci v MLM venovať na plný úväzok.
Keď má distribútor už vlastnú skupinu, rozmyslí si dôkladnejšie, či má ukončiť členstvo, a tak o ňu prísť.
Chybou mnoho začínajúcich sponzorov je, že nechápu túto „hĺbkovú“ starostlivosť o každú vetvu, a ženú sa rýchlym behom do šírky.

Samozrejme sa predpokladá, že svojmu distribútorovi pomôžete pri štarte. Nie je nič účinnejšieho než z neho vytvoriť vlastnú „kópiu“- človeka, ktorý sa bude o budovanie vlastnej skupiny starať prinajmenšom tak dobre ako Vy. Až potom  ho môžete prestať podporovať a on Vám bude napriek tomu prinášať stále väčší zisk. Preto je tak výhodné budovať svoju skupinu hlavne do hĺbky.

 

Zrodenie podnikateľského oboru

Prvá sa do tohto obchodu pustila firma California Vitamins už v štyridsiatych rokoch tohoto storočia.

Bola prvá, pretože dovtedy neexistovala iná firma, ktorá by zahrňovala predajný program a program kompenzácie na rôznych úrovniach. Odtiaľ teda názov „viac úrovňový“.

I keď v tej dobe už existovali spoločnosti pre priamy predaj (napr. Fuller Brush, cestujúce obchody s domácimi potrebami…aj.) firma California Vitamins umožňovala svojím zástupcom sponzorovať iných ľudí a zarábať provízie za tovar predávaný týmito distribútormi. Šlo o nezávislú organizáciu, v ktorej sami obchodníci, nie firma, prenajímali, preškoľovali a riadili svojich vlastných distribútorov. V zásade mal každý človek možnosť vybudovať si svoju vlastnú predajnú organizáciu a firma iba poskytovala výrobky a vyplácala šeky s províziami.

Po niekoľkých rokoch si zmenila firma meno na Nutrilite. Dve hviezdy tejto firmy, distributéri Rich De Vos a Jay Van Andel mali víziu, čoho je možné dosiahnuť pomocou tejto viac úrovňovej marketingovej metódy. Pre nich to bol ideálny spôsob, ako ponúknuť americký sen neobmedzenému počtu ľudí. V roku 1959 sa Rich De Vos a Van Andel odtrhli od firmy Nutrilite a založili vlastnú viac úrovňovú marketingovú spoločnosť (MLM) AMWAY Corporation. Amway sa skladá z dvoch slov - „American Way“ (americký spôsob, americká cesta).

Dnes je Amway nadnárodná korporácia s ročným obratom 3 miliardy $, ktorá má viac ako milión nezávislých zástupcov po celom svete. Tato vízia dosiahla skutočne ďaleko!

 

ROZKVITAJÚCI OBCHOD?   EŠTE NIE…

Obor sa postupne rozvíjal od roku 1959 do roku 1975. V tej dobe sa len asi 30 firiem dalo označiť za skutočne viac úrovňové marketingové firmy. (termín sieťový marketing sa vtedy ešte nepoužíval)

Koncom šesťdesiatych rokoch veľmi silno ovplyvnil situáciu jeden človek, čiastočne k lepšiemu a čiastočne k horšiemu.

Glen Turner v tej dobe pôsobil ako „krysa z Hamelinu“. Mnohí verili, že je schopný „prehovoriť mesiac, aby zišiel z oblohy dolu“ a „priviesť kameň k životu“. Jeho vízia úspechu znela ako pieseň Sirény ušiam mnoho mužom a žien v najrôznejšom postavení. Ponúkal ľuďom nový život tým, že ich presvedčil, že je možné úplne všetko.
      Založil Glen W. Turner Enterprises, čo bola rada menších firiem vyrábajúcich rôzne produkty, ktoré okamžite zaplavili celu zem. Dva z jeho najúspešnejších podnikov bola Koscot Interplanetary Incorporated a Dare To Be Great  (Odvážte sa byť veľkými).

Tisíce a tisíce ľudí sa hrnuli prúdom za pánom Turnerom a za šancou, ktorú ponúkal. To, čo hovoril o ľudskom potenciály a o dosiahnutí úspechu, má váhu. Ešte dnes sa používajú jeho výcvikové a motivačné metódy. Bol majstrom v umení dostať z človeka maximum a veľké množstvo ľudí vďačí za svoj dnešný úspech jeho učeniu a inšpirácii.

Firma Turner Enterprises, bohužiaľ, získala prestíž ešte vďaka niečomu inému: zdokonalenie „schémy nezákonnej pyramídy“. Niektoré z  predávaných výrobkov mali pochybnú kvalitu, alebo vôbec neexistovali. Skutočných ziskov docieľovali distributéri firiem Turner Enterprises nahováraním ďalších distributérov.

Pretože v tej dobe neexistovali žiadne zákony ani obmedzenia regulujúce viac úrovňový marketing, firma Glen W. Turner Enterprises mohla pokračovať v činnosti. Pan Turner si však odpykal sedemročný trest odňatia slobody.

Prvé tvrdé opatrenia proti celému oboru vlastne prišli v roku 1975. Dnes sa nám javí, že toto sa stalo katalyzátorom pre vlnu trvalého rastu, ktorá pokračuje dodnes.

Na základe povesti o ilegálnej distribúcii napadla Federálna obchodná komisia (FTC) celé odvetvie viac úrovňového marketingu legislatívou, ktorú dnes poznáme ako „zákony o pyramídach“. Z tridsiatich firiem tohoto typu, ktoré v tej dobe existovali, to bola Amway, ktorá niesla hlavné bremeno vyšetrovaní. Po štyroch dlhých rokoch, keď súdne výdavky dosiahli  4 milióny dolárov, bitka firmy Amway s FTC skončila.

Súdnym rozhodnutím, o ktorom sa dnes hovorí s prídomkom Amway (FTC vs. Amway 93FTC618), SÚD ROZHODOL, ŽE Amway nie je nezákonná pyramída a že používaná metóda distribúcie (MLM) je možná ako legitímny kanál predaja a distribúcia produktov.

Kľúčom k prežitiu celého odvetvia bola ochota zástupcov firmy Amway postaviť sa vtedy za to, čomu verili, že je správne. Keby nebolo ich angažovanosti, najväčšia príležitosť v dejinách sveta by dnes neexistovala.

Za to som im nekonečne vďačný. Tisíc krát vďaka, Amway!

 

STAVANIE VELKÝCH PYRAMÍD

Po cele štyri dlhé roky čakali podnikatelia v bezpečnom odstupe, zatiaľ čo šampión celého odvetvia, Amway, bojoval za svoje a ich prežitie. Keď bola cesta volná, malí podnikatelia s najrôznejšími zámermi vstúpili do ostrej súťaže. Dvere k šanci sú široko otvorené.

Behom tejto explózie vznikla celá rada serióznych firiem, ale objavili sa i mnohí podnikatelia, ktorých úmysly neboli tak čisté. Medzi nimi boli i takí, ktorým dnes hovoríme „pyramídoví švindliari“.

Čo vlastne vieme o pyramídach? Pyramída je najtrvalejšia stavba, ktorú poznáme. Má široký základ a môže vyrasť do veľkej výšky, ale i tak  zostává pevná a stabilná. Dr. Dean Black popisuje vo svojej báječnej príručke „MLM Simple Success Guide“ (Jednoduchý sprievodca na ceste k úspechu vo viac úrovňovom marketingu) pyramídu takto:

„Akákoľvek organizácia zaoberajúca sa distribúciou výrobkov alebo služieb, ktorá dosiahne určitej veľkosti, bude tvarom pripomínať pyramídu, kde každá nižšia úroveň je väčšia a väčšia. Prenášanie právomoci vytvára viac úrovňovú pyramídu. Naša vláda je tak isto viac úrovňovou pyramídou. Rovnako tak naše školy a cirkvi. Všetky úspešné obchodné firmy, vďaka tomu, že distribuujú výrobky a služby, skončia v tvare pyramídy.“

Dean Black ďalej vysvetľuje to najdôležitejšie, čo chcem aby ste pochopili, totiž že sila každej viac úrovňovej štruktúry vychádza zo spodku. Popisuje to takto:

„Naša vláda distribuuje služby v pyramíde smerom dole, ale my jej dávame veľa odspodu, našimi volebnými hlasmi. Marketingové firmy distribuujú produkty v pyramíde smerom dole, ale my im dávame veľa odspodu, našimi dolármi. V pyramíde teda vzniká tok v dvoch smeroch, najprv dole, potom hore. Hodnota plynie pyramídou dole, veľa ako reakcia, plynie hore. Pokiaľ hodnota prestane plynúť dole, potom veľa ( vo forme dolárov alebo volebných lístkov) prestane prúdiť hore, a systém sa zrúti.“

Otázka vlastne nestojí tak, či má niečo podobnú štruktúru ako pyramída, alebo nie. Na tvare pyramídy ako takej nie je nič zlého. Je to len otázka hodnoty, a nedostatok hodnoty spochybňuje akýkoľvek obchod morálne, eticky či legálne.
Pokiaľ podnikateľ v obchodnej sfére neponúka skutočnú hodnotu, nech sa pohybuje v tradičnej oblasti alebo v oblasti viac úrovňového marketingu, potom sa tomu anglicky hovorí scam (BÚDA). Scam je podvodný podnikateľský plán, švindeľ. Veľmi sa podobá výrazu „scamp“, čo znamená lúpežník, pouliční bitkár alebo výtržník.

Takže „pyramída“ je vlastne dobrá metóda distribúcie produktov a služieb, a „pyramidálna búda“ je lúpež, ktorá sa tvárí ako legitimná viac úrovňová štruktúra.

Bez ohľadu na názvosloví hovoria zákony jednoznačne. Legitímny viac úrovňový alebo sieťový marketing je životaschopný systém distribúcie a predaja, kde nezávislí distributéri (podnikatelia) zarábajú provízie za predaj výrobkov od výrobcu alebo obchodníka konečnému užívateľovi. Jediný spôsob, ako v tomto obchode zarábať peniaze, je predaj produktov. Ako sme boli svedkami v minulosti, platiť niekomu len za získavanie ľudí do niečoho je búda, nech je to zaobalené do ľubovoľnej formy.

Ponúkam Vám jednoduchý návod, ako otestovať akýkoľvek projekt z oblasti viac úrovňového alebo sieťového marketingu. Pokiaľ niekto dostáva províziu z registračného poplatku, ktorý zaplatíte, aby ste sa mohli stať členmi firmy ako distributér, je viac než pravdepodobné, že projekt je nezákonný! Ľudia sú kompenzovaní za to, že vás získali za člena. Províziu by mali dostať iba za produkty alebo služby, ktoré kúpite a distribuujete.

"Nemusíte byť bohatí, aby ste mohli začať, ale musíte začať, aby ste boli bohatí"

Komentáre

Titulok: Kairos Vložil: Tomáš Dátum: 19.04.2016

Ponúkam Vám možnosť zárobku vyše 500€ mesačne za prenájom svojho miesta na Vašom harddisku formou pasívneho príjmu avšak je tu aj možnosť aktívneho zárobku.
Ak máte záujem o ďalšie informácie kontaktujte ma na emailovej adrese kecoseh@gmail.com

Titulok: Super biznis Vložil: Robert Dátum: 15.03.2016

Pracujem už v mlm dlhšiu dobu a mám skúsenosti vo viacerých mlm firmách.
Ak by niekto chcel poradiť ako na to v tomto super biznise nech mi napíše na info@plushry.sk

Veľa zdaru ludia. život je len jeden.

Pridať nový príspevok

Návštevnosť

Kalendár

Aj tu môže byť vaša reklama

emai: revolucny.prijem1@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

banner3.gif
banner-44.gif